Cookies

Cookies, lekker. En functioneel. Met cookies maken we onze website beter en persoonlijker voor jou. Denk aan functionele cookies die de website goed laten werken. En analytische cookies waarmee we de website verbeteren. Met tracking cookies laten we jou persoonlijke content zien. Alles is dus op jou afgestemd. Superhandig. Als je onze website op deze wijze wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Dit doe je door op "Oké" te klikken. Liever geen cookies? Hou er dan rekening mee dat de website wat minder goed werkt.

Kies een categorie
Home Klantenservice Ruilen en retourneren Ruilen & Retourneren tijdens de lockdown

Hoe retourneer ik mijn pakketje (gratis) tijdens de lockdown?

Heb je een bestelling ontvangen en wil je toch graag iets ruilen of retourneren? Onze winkels zijn vanwege de lockdown helaas dicht, dus zijn we op zoek gegaan naar nieuwe manieren waarop jij je artikelen kan retourneren. We hebben er twee gevonden. Je mag zelf kiezen op welke manier je jouw pakketje retourneert.

  • Retourneer je artikelen gratis in de Scapino-winkel. Let op: je moet hiervoor wel een afspraak maken. Het maakt niet uit of je online hebt besteld of in de winkel. Wij nemen alle artikelen in de winkel retour.
     
  • Stuur je pakket terug met het retourlabel. Je betaalt hiervoor € 3,95. Scapino houdt deze kosten in op het retourbedrag dat je van ons ontvangt. Meer informatie over retourneren via PostNL vind je op deze pagina.

Maar wat gebeurt er met mijn AfterPay-factuur als ik de bestelling in de winkel retourneer?

Je hebt betaald via AfterPay (of moet dat nog doen). Wil je je bestelling gratis retourneren in de winkels zodra deze weer open zijn? Dit kan! Let op: je moet de factuur van AfterPay dan wel betalen. Je krijgt het betaalde bedrag gewoon terug van AfterPay zodra je het artikel geretourneerd hebt. Ook als de retourperiode eigenlijk al is verstreken. No worries! 

Voordelen van retourneren in een Scapino-winkel

  • Je betaalt geen retourkosten.
  • Je kan persoonlijk advies van het personeel vragen en eventueel een ander artikel uitzoeken.
  • Wanneer je met iDEAL hebt betaald, krijg je het aankoopbedrag direct contant terug. Ook kan je ervoor kiezen om het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekening te ontvangen. Wanneer er niet voldoende geld aanwezig is in onze kassa, ontvang je het aankoopbedrag binnen enkele dagen  op je rekening.

Waar moet je rekening mee houden?

  • Neem de originele verpakking, samen met het meegeleverde aankoopbewijs uit je bestelling, mee naar de winkel bij jou in de buurt. Dit kan natuurlijk pas zodra de winkels weer open zijn.
  • Lever het pakket bij één van onze medewerkers bij de kassa in.
  • De medewerker zorgt dat het retourproces netjes wordt afgehandeld.
  • Je ontvangt direct een retourbevestiging in je mailbox.