Wij gebruiken cookies voor een goede werking van de website en om je een optimale winkelervaring te bieden. Klik hier om aan te geven welke cookies je niet wilt accepteren. Als je geen keuze maakt en verder gebruik maakt van de website, dan gaan we ervan uit dat je alle cookies accepteert.

Kies een categorie
Home Klantenservice Ruilen en retourneren Kan ik een artikel retourneren in de winkel?

Hoe werkt gratis retourneren?

Gratis retourneren kan alleen in onze Scapino-winkels. Deze zijn vanwege de lockdown helaas gesloten. Je hoeft je echter geen zorgen te maken over het verstrijken van de retourperiode. Als de winkels eenmaal weer open gaan kun je de artikelen daar gratis ruilen of retourneren. Dit geldt voor zowel winkelaankopen en online bestellingen. Heb je dus nog een pakketje in huis liggen die je bijvoorbeeld in november al hebt besteld? Dan is dat geen probleem! 

Voordelen van retourneren in een Scapino-winkel

  • Je betaalt geen retourkosten.
  • Je kan persoonlijk advies van het personeel vragen en eventueel een ander artikel uitzoeken.
  • Wanneer je met iDEAL hebt betaald, krijg je het aankoopbedrag direct contant terug. Ook kan je ervoor kiezen om het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekening te ontvangen. Wanneer er niet voldoende geld aanwezig is in onze kassa, ontvang je het aankoopbedrag binnen enkele dagen  op je rekening.

Waar moet je rekening mee houden?

  • Neem de originele verpakking, samen met het meegeleverde aankoopbewijs uit je bestelling, mee naar de winkel bij jou in de buurt
  • Lever het pakket bij één van onze medewerkers bij de kassa in
  • De medewerker zorgt dat het retourproces netjes wordt afgehandeld
  • Je ontvangt direct een retourbevestiging in je mailbox

Financiële afhandeling bij AfterPay, creditcard of Bancontact

  • Wil je een bestelling retourneren? Bij de retourmelding in de winkel wordt AfterPay, VISA, Mastercard of Bancontact automatisch op de hoogte gebracht van de retournering. De factuur wordt automatisch veranderd, zodat je alleen betaalt voor de artikelen die je houdt. Als je al hebt betaald, wordt het bedrag binnen 2-3 dagen naar je overgemaakt.
  • Wil je een artikel ruilen? In dat geval wordt het artikel als een retour behandeld. AfterPay, VISA, Mastercard of Bancontact wordt automatisch op de hoogte gebracht. We brengen het bedrag wordt in mindering op je factuur. Of we maken het binnen 2-3 werkdagen naar je over als je al betaald hebt. Het nieuwe artikel reken je direct af in de winkel.

Kijk voor meer informatie op de pagina: Financiële afhandeling bij een ruiling of retour